dinsdag 19 oktober 2010

Dag 2 Vrijheidsbeeld.


Maandag 18 Oktober,

Vroeg dag vandaag, Peter en ik zijn om 3 uur wakker té vroeg dus Peter kijkt een filmpje op de IPOD en ik draai me nog even om, zo rond 6 uur worden de kinderen wakker en is het gedaan met de rust. Ik ga even online en zet de blog online en tevens alle gemaakt foto’s op de pc.

Om half 8 hebben we afgesproken beneden om richting battery Park te gaan waar we om 9 uur de ferry hebben naar Ellis Island met een ticket voor het beklimmen van de kroon.

We zijn er mooi op tijd en bij het afhalen van de tickets blijkt dat we voor iedereen boven de 18 jaar een ID moeten hebben, toevallig heb ik die van mij in mijn tas gedaan en heeft Peter al zijn spullen in de kluis gelegd ;-( hij zou dus niet mee mogen omhoog……dat is balen .

 Voor mijn ouders hebben we ook tickets en we gaan het via hun kaartjes proberen. We staan even in de rij en na een strenge controle kunnen we aan boord van de ferry, het is toch een aparte ervaring!!




 Eenmaal op het eiland moeten we ons melden bij een ranger waar we met paspoort onze armbandjes kunnen afhalen, ik speel open kaart en vertel de ranger het probleem hij ziet ook dat Peter op de lijst staat en stelt hem de vraag of hij mijn geboortedatum weet…daarop antwoord hij gewoon de verkeerde maand het zullen vast de zenuwen zijn ;-) na te hebben verteld welke gemeente we wonen krijgt hij gewoon zijn armbandje en mag hij toch de kroon in!!

We moeten in een locker al onze spullen opbergen en gaan wederom door een hele strenge security daarna staan we in de voet van het beeld, en onze klim van 354 treden kan beginnen toch wel spannend. De klim gaat vrij makkelijk maar eenmaal in het beeld en voor de laatste 100 treden krijg ik het Spaans benauwd, je kunt langs het ijzer werk zo naar beneden kijken wat voor mijn hoogtevrees niet echt bevorderlijk is ik besluit dan ook te stoppen en terug naar beneden te gaan wel balen…maar uiteindelijk ben ik blij als ik beneden sta!!

De rest volgt in een klein half uurtje en uiteraard was het een hele aparte ervaring daar zo hoog boven in dat beeld!! Ze hebben mooie foto’s gemaakt en daar doe ik het dan maar mee.

We zoeken opa en oma op die in het restaurant zitten en daar eten we even iets, we hebben nog niet echt iets gehad omdat we dachten tijd te hebben in Battery park voor we de boot opgingen..niet dus.


Daarna nemen we de boot terug naar Manhattan, we besluiten richting Ground Zero te lopen en belanden al vrij snel in een klein kerkje, maar dat is niet St. Pauls Chapel een klein stukje verder vinden we hem, we zien onderweg ook nog Wall Street liggen.

De kerk is erg indrukwekkend en de kinderen branden er een kaarsje voor Julian, en kijken er met open mond rond ondanks dat met name Noa het verhaal niet echt kent maakt het toch indruk!

We besluiten om de metro te nemen naar de Brooklyne Bridge maar dan van de kant van Brooklyne en de brug terug over te lopen, even twijfelen omdat Noa het zat is om te lopen maar zetten toch door uiteindelijk is het een leuke ervaring en is Noa als eerste aan de overkant!


Kaarsjes aansteken voor Julian
 Vandaar uit splitsen we ons op, wij willen naar de UGGS Store en naar Abercrombie en nemen dus een andere metro, Peter en Sylvia gaan naar Madison Square voor kaartjes voor de baseball wedstrijd voor Dinsdag, opa en oma terug naar het hotel.
St. Pauls Church bij Groud Zero!

Wij stappen uit bij Prince Street en zien al snel een David Z liggen waar ze ook de UGGS verkopen, er zitten veel Nederlanders en die vertellen ons dat bij de UGGS store je buiten staat te wachten dus we besluiten ze gewoon maar te kopen.

Noa vind een paar lage zwarte met 2 knoopjes aan de zijkant en ik vind de schoenen die ik zoek, het zijn de wandelschoenen van UGGS die ook sneeuw en water kunnen hebben wat ik wel lekker vind voor met de honden te wandelen!! Ik zie nog een paar mooie laarzen maar besluit nog even te wachten en misschien vind ik nog wel andere leuke ;-)

Jessy ziet een paar mooie Timberlands en besluit die ook te kopen….daarna door langs de ijswagen naar de GUESS, ik koop er een leuke tas en een nieuwe portemonnee helemaal blij weer!!

We besluiten terug te gaan naar het hotel en nemen de metro, we stappen uit op 42th Street en lopen via Broadway Times Square terug naar ons hotel, wat een gaaf gevoel om hier (weer) te lopen…..helemaal top!! We zijn helemaal over onze vermoeidheid heen en genieten alleen maar van al het moois om ons heen. Echt top!!

We gaan even de Toys R’us met ze in en uiteraard wil Noa in het reuzenrad, dit kan en voor 4 dollar mag ze een paar rondjes mee, uiteraard helemaal geweldig! Jessy’s oog valt op de Playstation 3 die wil hij graag maar daar gaan we nog even over dubben…….

In het reuzerad van de Toys a R'us
Eenmaal terug in het hotel pakken we alles uit en liggen we een uurtje op bed, we spreken af om half 8 te gaan eten en dan blijkt opa al te slapen die had het gehad. Wij gaan samen met oma eten bij een italiaan aan de overkant, niks speciaals gewoon een stuk pizza, Sylvia en peter gaan naar een Shushi bar……


Na het eten gaat Noa met oma mee en wij gaan met Jessy naar Nintendo World iets wat al lang op zijn lijstje staat, hij blijkt echter te worden verbouwd en de komende 3 weken dicht te zijn….hij baalt! Dan lopen we verder richting 5th avenue voor abercrombie maar die blijkt al gesloten, we hebben mazzel! Via de Jamba Juice lopen we rustig terug naar het hotel waar we al vrij snel in ons bed liggen, wat een mooie dag en wat hebben we al veel gezien!!


Noa op Times Square


4 opmerkingen:

  1. Woehaa,ik moet wel weer lachen om dat verjaardags verhaal......ik zie jullie ook zo staan haha,jammer dat we er niet bij zijn;)
    Nou weer een topdag zo te lezen,gaaf hoor...
    Ik had ook ws niet de trap op gelopen,ik vond rocketfeller al doodeng;)

    Nou have fun!!

    XXXXX lein en co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi genieters. Het gaat jullie weer goed, wat een geweldige indrukken doen jullie op. De beurs had je beter niet kunnen kopen want ik geloof dat je na al dat winkelen geen geld over houdt voor erin te doen, maar ja de mijne is ook aan vervanging toe. Veel plezier.
    Lucienne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi vakantiegangers,

    Wij zijn wel met de ferry naar het vrijheidsbeeld geweest maar al die trappen op, jullie liever dan ons. geniet er nog van de vakantie.
    De blaauwtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat een verhaal van bij het vrijheidsbeeld ! Stond toch ook op die kaartjes ??? En dan Peter nog gewoon verkeerde maand noemen, jammer dat we er niet bij waren ;-) ! Tja, je weet het van Yvonne, die had het ook gehad toen ze die ijzereren trap zag !

    En wat een shoppen al gelijk weer ! Verstandig van die Uggs store, ze hebben er ook nog eens veel niet, was onze ervaring. Ik heb uiteindelijk ook bij David Z gekocht (voor Denise dan).

    Check trouwens even goed die Playstation, volgens mij kan dat in NL veel problemen opleveren hoor ... Niet alleen stroom (risico dat hij alleen 110V aankan en dus in NL doorbrandt), maar volgens mij ook regio gebonden spellen; zijn dan alleen US spellen op te spelen ? Maar hier heb ik niet zoveel verstand van, zou het maar even goed checken ....

    Wel jammer van de Nintendo store zeg ... Maar wel weer superdag achter de rug, ik snap dat je er helemaal energie van krijgt, zo'n topstad ! HAVE FUN !

    BeantwoordenVerwijderen